Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st October 2012, 15:27
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Het is een goed initiatief van De Lijn, want op deze manier zijn er minder auto’s in het verkeer. De files en de CO2-uitstoot zullen hierdoor beetje bij beetje verminderen. Toch vind ik het niet verwonderlijk dat steeds meer mensen toch kiezen voor een eigen auto. De busverbindingen van heel wat dorpen is niet ideaal. Ze hadden in het artikel dus moeten weergeven waar de mensen, die zo’n ‘DINA-abonnement’ verkiezen boven hun auto, wonen. Misschien zijn het vooral mensen die in de steden, aan de rand van een grote stad… wonen. Dit weten we dus niet. In het begin van het schooljaar was er ook ter sprake in het nieuws dat er veel van de schoolgaande jeugd niet tijdig op school konden geraken. De reden hiervoor was dat er veel bussen afgeschaft werden omwille van de besparingen die De Lijn moest doorvoeren. De bussen die toch reden zaten overvol en moesten heel wat kinderen aan de bushaltes laten staan. Dat zou uiteraard niet mogen! Men betaalt voor een abonnement, dus moet De Lijn er ook maar voor zorgen dat iedere klant op zijn eindbestemming kan geraken.
Een tweede belangrijke oorzaak is dat De Lijn de duur van het abonnement heeft beperkt tot één jaar. De mensen zullen geen moeite willen doen om hun auto in te ruilen voor een abonnement van één jaar. Ik zou persoonlijk mijn nummerplaat niet willen omruilen voor zo’n abonnement. De busverbinding is slecht en meestal zit de bus al propvol. Dan blijf ik liever carpoolen.
Met citaat antwoorden