20th October 2012, 16:36
|
Lien Wijnants
|
|
|
|
Wat is dat nu toch weer voor nieuws? Wat een barbaarse cultuur is dat daar eigenlijk? Ik kan het nog altijd niet geloven! Ik ben totaal geen feministe en kom misschien zelfs te weinig voor mezelf op, maar dit loopt toch echt de spuigaten uit!
Wat ik eerst en vooral niet snap is dat ze daar getrouwde vrouwen dwingen om in de prostitutie te gaan. Waarom trouwt men dan nog? Als dat al geen garantie kan zijn om niet in de prostitutie te belanden weet ik het ook niet meer. Laat vrouwen daar toch zelf voor kiezen? Je zou er van versteld staan hoeveel vrouwen kiezen om in de prostitutie te gaan. Kijk maar naar de rosse buurt in Antwerpen. Al zullen daar ook heel veel buitenlandse meisjes tussen zitten die gedwongen worden zich te prostitueren.
Wat ik ook niet kan vatten is dat een vrouw zomaar onthoofd kan worden omdat ze zich niet wil prostitueren. En blijkbaar gebeurt dat daar dikwijls! In wat voor een wereld leven wij? Onthoofdingen doen mij denken aan de middeleeuwen. Overspelige vrouwen werden in de middeleeuwen namelijk onthoofd. Maar wat ze in Afghanistan blijkbaar niet doorhebben is dat we niet meer in de middeleeuwen leven, maar in de 21ste eeuw!
Kan er echt niets gedaan worden aan zulke gruwelpraktijken? Ik prijs mezelf meer en meer gelukkig dat ik ben opgegroeid in een Westers land.
|