Enkele post bekijken
Oud 20th October 2012, 15:15
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants

Angry

Dit is toch weer eens een voorbeeld dat bekende Vlamingen denken dat ze beter zijn dan het plebs. Het is toch niet eerlijk dat gewone burgers wel moeten gaan bijzitten en dat bekende Vlamingen dat zomaar kunnen afzeggen?
Als je niet gaat krijg je een boete van 275 Euro. Voor de meeste bekende Vlamingen is dit waarschijnlijk een peulschil. Het is dan ook nog eens de vraag of ze die boete wel ooit zullen krijgen. Zelfs als je gewoon niet gaat stemmen krijg je ook geen boete in de bus, hoeveel er ook mee gedreigd wordt. Wie gaat er dan nog stemmen of bijzitten? Als die boetes toch niet gegeven worden, wie kan het dan nog wat schelen?
Mijn vader is op de dag van de verkiezingen ook moeten gaan bijzitten. Hij deed dat ook niet graag, maar dat hoort nu eenmaal bij het leven in een gemeenschap. Soms moet je verplichtingen nakomen, ook al doe je dat met tegenzin.
Ik vind het toch weer frappant dat juist alle bekende Vlamingen die hieronder vernoemd zijn hebben afgezegd. Dat is toch weer typisch? Als bekende Vlaming heb je het inderdaad soms moeilijk. Je wordt overal lastiggevallen, hebt weinig privacy, enz. Maar dat weet je op voorhand als je een publieke job gaat uitoefenen. Als je bekend wil zijn, moet je er de minder leuke dingen ook maar bijnemen. Wij moeten dat ook doen! Ze weten ook op voorhand dat je als bekende Vlaming een voorbeeldfunctie betrekt, net zoals wij leerkrachten dat doen. Het zou toch ook schandalig zijn als wij ook overal proberen onderuit te komen?

Ik geef gerust toe dat ik ook vaak iets met tegenzin doe, maar ik doe het tenminste.
Met citaat antwoorden