Enkele post bekijken
  #3  
Oud 18th October 2012, 23:25
Shana.Scheveneels Shana.Scheveneels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Meerhout
Posts: 50
Volgens mij hebben zeer veel burgers voor de N-VA gestemd omdat ze een ongelooflijk sterke kopspeler hebben nl. Bart De Wever. Hij spreekt een groot deel van de Vlaamse bevolking zo hard aan omdat zijn partij staat voor (radicale) veranderingen en daar hebben wij weinig problemen mee aangezien de huidige situatie nooit goed is en altijd moet worden veranderd naar iets beters, we zijn amper nog tevreden en als we geen weet hebben van de politiek dan klinkt verandering misschien toch wel het interessantste in de oren. Ik denk nu ook aan de voorbije debatten die de partijvoorzitters deze week hebben gevoerd: Bart De Wever tegen de rest en geen greintje begrip en inlevingsvermogen te bespeuren van beide kanten. Sommige uitspraken of verklaringen werden zelfs bestempeld als 'flauwekul' of 'zever', op zulke manier kan je niet op een efficiënte manier communiceren/debatteren met elkaar.

Toch vraag ik me af of de N-VA oogst wat het Vlaams Belang heeft gezaaid. Er is wel een verschil tussen deze twee partijen maar er zijn toch ook een aantal raakvlakken, raakvlakken waar ik alleszins niet altijd mee akkoord ga. Ik denk bijvoorbeeld aan enkele streefdoelen van de N-VA: een Vlaanderen dat zorg draagt voor de hechtheid van de samenleving, een Vlaanderen dat als onafhankelijke lidstaat van de E.U. verantwoordelijkheid opneemt,... Het gaat telkens over Vlaanderen maar men blijkt te zijn vergeten dat we nog steeds in België wonen.

Ik vind het wel positief dat de N-VA duidelijke doeleinden heeft, doelen die op inhoudelijk vlak sterk en goed onderbouwd zijn. Deze partij weet waar ze mee bezig is. Bart De Wever is de klankkast van de partij en hij staat meer dan ooit achter de standpunten van de N-VA. Het is die zelfzekerheid, die kracht die de Vlamingen aanspreekt.
Met citaat antwoorden