Enkele post bekijken
Oud 18th October 2012, 17:24
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User

Diploma vader bepaalt je leven

Enerzijds kan ik het resultaat van het onderzoek begrijpen, omdat het vaak zo is dat ouders die laaggeschoold zijn niet van hun kinderen verwachten dat ze zich goed moeten inzetten om goede punten te behalen, maar dit is ten eerste al een veralgemening. Het is zeker niet zo dat dit overal het geval is. Ten tweede vind ik het raar dat het enkel van de vader zou afhangen. Het kan goed zijn dat de vader laaggeschoold is en de moeder hooggeschoold. Ik denk ook dat het vaak de moeder is die de kinderen gaat overhoren en erbij gaat zitten als ze moeilijkheden hebben met een bepaald vak.
Waar ik het wel mee akkoord ben, is dat kinderen uit een rijke gezinssituatie meer kansen hebben op een goede toekomst. Zij krijgen vaak al meer financiële steun van hun ouders. Ook het feit dat je tegenwoordig studiepunten kan kopen, is het beste bewijs dat diegene met veel geld amper iets te vrezen hebben, terwijl mensen die het financieel moeilijker hebben, hier geen geld aan gaan spenderen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat gezinnen die het moeilijker hebben, bijgevolg hun kinderen geen toekomst kunnen bieden. Het meeste moet je ook gewoon zelf doen, want je mag nog zo rijk zijn, als je er niets voor doet, zal je ook nooit geen advocaat of ... kunnen worden!
Met citaat antwoorden