17th October 2012, 19:39
|
Registered User
|
|
|
|
Een interessant artikel!
De auteur heeft absoluut gelijk dat hij niet geantwoord heeft op de e-mail. Ik begrijp zelfs niet dat je zo'n mail durft sturen naar de auteur van je boek. De jongere wilde natuurlijk zo snel mogelijk een antwoord op zijn vragen, zodat hij zelf nog maar weinig of geen werk had. Liever lui dan moe dus...
Het internet verwent ons, want we krijgen immers een heleboel informatie door gewoon een paar keer te 'klikken.' Vroeger moest men naar bibliotheken en andere instanties, dus toen kostte het allemaal veel meer tijd. Ik ben heel blij dat ik in deze tijd leef en dat ik gebruik kan maken van het internet. Toch ga ik nog regelmatig naar de bib, omdat daar informatie te vinden is die ik nog nooit op het internet gevonden heb. Bovendien ben ik dan zo goed als zeker van de kwaliteit van mijn bronnen, wat op het internet nog vaak een groot vraagteken is.
Als toekomstige leerkrachten moeten we zeker en vast rekening houden met deze 'snelle maatschappij'. Jongeren willen alles snel af hebben, zodat ze tijd hebben voor LEUKE dingen. Knippen en plakken is dan ook een gekend fenomeen... Als wij later huistaken opgeven, dan is het belangrijk dat we goed nadenken over onze opdrachtomschrijving/vraagstelling.
|