Enkele post bekijken
Oud 17th October 2012, 12:43
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User

Ik heb ook niet gezegd dat we iedereen over dezelfde kam moeten scheren. Er zijn gewoon een hoop profiteurs, dat weet iedereen. Er wordt ook rekening gehouden met de leeftijd en loopbaan van een werkloze. Wie 55 is en/of wie een loopbaan heeft van meer dan 20 jaar is vrijgesteld van degressiviteit. Ook 33% van de arbeidsongeschikten (15000 tot 20 000 personen) krijgen vrijstelling voor de degressiviteit. Het is dus niet zo dat die voor iedereen telt.

Ik ben het wel eens met U standpunt over bijscholingen. Werklozen moeten wel de kans krijgen om bij te scholen en diegene die dat echt willen die doen dat. Zo geraken ze na verloop van tijd ook aan en job. We zouden in een utopie leven als ze direct daarna aan een job geraken. Geef ze enkele maanden tijd, geen weken zoals in U geval.

Als de RVA U niet gecontroleerd zou hebben zou je evengoed iemand kunnen zijn die ook van het systeem profiteert. (Ik zeg NIET dat U dat deed!) Het is gewoon een vorm van controle om werklozen ook aan een job te helpen. Dit vind ik niet meer dan logisch. Iedereen moet hard werken voor zijn loon. Het is dan ook niet eerlijk dat mensen die geen moeite doen om aan een job te geraken zomaar elke maand hun uitkering krijgen.

Het is gewoon een systeem om profiteurs te selecteren. Diegene die wel moeite doen en wel laten zien dat ze aan een job willen geraken door bijvoorbeeld bijscholing hebben dan toch geen probleem? Het zijn enkel diegene die niet willen, dat ze willen aansporen via de degressiviteit om toch een job te zoeken.
Met citaat antwoorden