17th October 2012, 09:52
|
Registered User
|
|
|
|
NMBS schaft 170 treinen af vanaf 9 december
De NMBS blijft bij het plan om 170 binnenlandse treinen tegen eind dit jaar te schrappen. Dat schrijven de Concentrakranten. De nieuwe regeling treft bijna 3.000 reizigers. Volgens de kranten gaat de nieuwe dienstregeling in vanaf zondag 9 december.
De NMBS liet eerder al weten in te grijpen in de dienstregeling omdat moet worden bespaard. Het gaat om treinverbindingen die minder dan 40 reizigers vervoeren, of treinen die niet eens de energiekosten dekken.
Ontgoocheld
De organisatie TreinTramBus is ontgoocheld over de nieuwe dienstregeling, die de NMBS zelf vermoedelijk eind deze maand zal bekendmaken. "Treinen zijn niet meer de ruggengraat van het openbaar vervoer", zegt Jan Vanseveren.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-december.dhtml
Mening:
Ik vind dit een zeer drastige beslissing. 170 treinen in 1 keer weg. Hebben ze stil gestaan dat 3000 reizigers hier de dupe van gaan zijn? Hoe zouden we zelf zijn, op eens wordt de trein die we naar school of werk nemen afgeschaft. Ik kom elke dag met de trein naar school en heb niet al te goede verbinding. Maar ik kan me gerust stellen door te beseffen dat ik wel een verbinding heb.
Wat als die 3000 mensen een jaarabonnement hebben gekocht ? Dit is een hoop weggesmeten geld voor deze personen. Ze hadden het vertrouwen in de NMBS zodat ze met dat abonnenement een jaar naar hun school of werk zouden kunnen gaan. En vanaf 9 december zal dit plots niet meer zo zijn.
Ik vind dit een zeer drastige beslissing en er zullen veel mensen hier de dupe van zijn.
|