Enkele post bekijken
Oud 16th October 2012, 20:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Politieke voorkeur

Ik geloof ook wel dat dit waar is. Neem nu mijn familie als voorbeeld, ongeveer de helft heeft dezelfde politieke voorkeur. In de meeste families wordt veel gesproken over de politieke kwesties, dus ik denk dat dit wel een grote invloed heeft op onze keuze. Je hebt genetische aanleg om meer links of meer rechts te zijn, maar de directe omgeving zorgt er toch wel voor dat bepaalde partijen jouw voorkeur zullen hebben.

Ik zie zelfs dat er op school ook vaak over gepraat wordt. Zowel bij ons op de hogeschool als op de middelbare scholen. Leerlingen en studenten onderling proberen soms medestudenten of medeleerlingen te laten veranderen van mening. Ze leggen dan uit waarom ze op die bepaalde partij stemmen en vergelijken dat met de partij waarop de medeleerling of medestudent stemt. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over de politiek. Daarom dat het percentage dat hierdoor verandert van partijvoorkeur zeer klein is.

Het is dus vooral het gezin en de nabije familieleden die invloed kunnen uitoefenen. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen die deze regel bevestigen.
Met citaat antwoorden