Enkele post bekijken
  #1  
Oud 16th October 2012, 11:19
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
BNP Paribas verlaagt basisrente spaarboekje

BNP Paribas verlaagt basisrente spaarboekje



Belga
di 16/10/2012 - 07:31 Marktleider BNP Paribas Fortis verlaagt de basisrente op de spaarrekeningen tot 0,6 procent. De bank doet dat zowel voor gewone spaarrekeningen als onlinespaarrekeningen. De rentedaling blijkt een algemene tendens.




BNP Paribas Fortis voert de verlaging volgende week vanaf 22 oktober door. De rente staat nu op 0,75 procent en zakt dus naar 0,60 procent. De premie blijft ongewijzigd op 0,25 procent op het klassieke spaarboekje en 0,30 procent voor de onlinerekeningen.

Algemeen werd aangenomen dat 0,75 procent op een spaarboekje de absolute bodemrente was, maar het kan dus nog altijd lager. BNP Paribas Fortis wijst als verklaring naar de beslissing van de Europese Centrale Bank op 5 juli om de beleidsrente te verlagen van 1 procent naar 0,75 procent.

Allicht zullen ook de andere grotere banken de rentedaling volgen. Fintro heeft alvast ook een rentedaling aangekondigd.

Er is al maanden een voortdurende tendens van lagere rentevoeten. "De daling is al een hele tijd bezig en ik denk dat die nog even kan aanhouden", zegt Kristof De Paepe van spaargids.be

"De daling van de rente op spaarboekjes heeft te maken met de rente die banken krijgen op de internationale markten. Die rente gaat ook steeds naar omlaag en de banken rekenen dat door aan hun klanten. Ze gebruiken het als argument om hun spaarrente telkens te verlagen."

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/e...1016_Spaarrente

Mening: Eigenlijk is het echt triestig als je ziet hoe laag de basisrente al stond. Normaal gezien was 0,75procent het absolute minimum. Vroeger hadden we nog een basisrente van 2procent of meer als ik me niet vergis. Nu is de basisrente al gezakt naar 0,60procent, onder het "absolute minimum." Best triestig, want als het zo doorgaat, is er binnenkort geen rente meer over.
Met citaat antwoorden