16th October 2012, 09:20
|
Registered User
|
|
|
|
RE: Stefaan De Clerck: 'Ik ben bedrogen en verontwaardigd'
Toen ik dit de eerste keer op de radio hoorde, dacht ik “Dit kan toch niet waar zijn!”. Net zoals de personen hierboven vraag ik mij dan af waarom we eigenlijk nog gaan stemmen. Sommige politiekers (of partijen) doen blijkbaar toch wat ze zelf willen, zonder rekening te houden met de stem van de gemeenschap.
Persoonlijk vind ik dat de partij met de meeste stemmen automatisch in de coalitie zou moeten zitten. Het probleem hierbij is wel, wie wordt dan burgemeester? Wanneer de persoon met de meeste voorkeursstemmen in de partij met de meeste stemmen zit, meen ik dat de beslissing snel gemaakt is, maar wat moeten we doen wanneer de persoon met de meeste stemmen uit een andere partij komt? Dit is bijvoorbeeld het geval in Turnhout, zoals Sabrina aangeeft. Krijgt dan de partij met de meeste stemmen of de partij met de persoon met de meeste voorkeurstemmen het recht om in de coalitie te zitten? De ideale oplossing zou natuurlijk zijn dat beide in de coalitie zitten, maar dit is voor sommige situaties nu eenmaal geen optie.
In Kortrijk vind ik het schandalig dat zowel de partij met de meeste stemmen (CD&V) als de persoon met de meeste voorkeurstemmen (Stefaan De Clerk) niet in de coalitie zitten.
Wel vind ik het sterk van De Clerk dat hij zich niet wil laten leiden door wraak en dat hij uit deze situatie nieuwe energie haalt om zich in te zetten voor de burgers van Kortrijk. Als je op die manier aan de kant geschoven wordt, meen ik dat het moeilijk is om je niet te laten leiden door wat er gebeurd is.
|