15th October 2012, 17:32
|
Registered User
|
|
|
|
Afrekening met oude regime in Kempen
Ikzelf woon in Turnhout, en ben deels tevreden met de uitslagen van afgelopen zondag. Het is zo dat ik, samen met nog vele andere Turnhoutenaren met een dubbel gevoel zit als het neerkomt op de burgemeesterssjerp die zo goed als zeker opgeëist zal worden voor Erwin Brentjens.
Het is reeds de tweede maal op rijd dat Eric Vos met de meeste voorkeursstemmen naast deze sjerp grijpt. Als we een kijkje nemen naar het aantal voorkeursstemmen van de verkiezingen van afgelopen zondag, zien we dat het verschil tussen Eric Vos en Erwin Brentjens toch wel groot is.
Ik vind het jammer dat dit 2 maal op rij voor Eric Vos zo moet verlopen, en ook voor mijn stadsgenoten die op hem gestemd hebben. Is dit nu democratie?
Wel wil ik even duidelijk stellen dat ik niet denk dat Erwin Brentjes deze verantwoordelijkheid van burgemeester niet op een goede manier zal aanpakken. Ik heb er vertrouwen in dat onze nieuwe burgemeester iemand zal zijn die van Turnhout terug de stad zal maken die het ooit geweest is, met vooral een groter veiligheidsgevoel. Nu hopen dat het vertrouwen niet geschaad wordt...
|