![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
15th October 2012, 17:20
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het jammer dat men meteen de gemeenschapsscholen afschildert als slechte scholen, terwijl men nog niet eens een degelijke reden geeft hoe het eigenlijk komt dat er opvallend meer leerlingen een C-attest krijgen, dan een A- of B-attest. De enige reden dat men ervoor geeft is dat er een sterker leerlingenpubliek wordt aangetrokken bij de katholieke scholen. Betekent dit dan dat alle zwakke of niet goedgekeurde leerlingen dan maar gedropt worden in het gemeenschapsonderwijs?
Ook vind ik dat de auteur van het artikel een duidelijk klassenverschil wil aantonen, en dit vind ik heel erg. Er is inderdaad wel een verschil in leerlingen, maar zijn leerlingen die in het katholiek onderwijs zitten daarom beter dan die van een gemeenschapsschool? Tenslotte zit de kans er in dat wij later niet alleen in een katholieke school moeten lesgeven, maar ook in een gemeenschapsschool. Ga jij dan als leerkracht deze school afwijzen omwille van vooroordelen? Het is wel dankzij deze gemeenschapsscholen dat leerlingen die uit een zwakkere sociale klasse komen of omwille van hun gedrag geweigerd zijn in de katholieke scholen, nog een kans krijgen in het onderwijs.
|