15th October 2012, 15:42
|
Registered User
|
|
|
|
Langs de ene kant vind ik het een goed initiatief. Mensen die zo'n misdaad hebben begaan mogen bekend worden gemaakt. Zo kan je bijvoorbeeld je kinderen weghouden in bepaalde wijken waar een grote concentratie van pedofielen zitten. Dit is geen uitsluitende garantie om niet in de buurt te komen van een pedofiel! (Dit kan ook invloed hebben op huizenmarkt. Mensen met kinderen gaan de website raadplegen vooraleer ze in die wijk een huis kopen. Zo kunnen bepaalde wijken een negatieve bijklank krijgen.) Maar het is een maatregel die zeker nuttig kan zijn. Evelien Segers haalt hier aan dat deze website een inbreuk is op de privacy van de pedofielen. Maar hebben deze pedofielen dan ook geen inbreuk op de privacy van de slachtoffers gedaan?
Langs de andere kant zijn er vaak gevallen waar mensen ten onrechte beschuldigd worden van pedofilie. Voor deze mensen is het natuurlijk verschrikkelijk om steeds bestempeld te worden als pedofiel en door deze website kan iedereen het dus te weten komen. Bijvoorbeeld er zijn twee mensen die verliefd op elkaar worden maar er is een groot leeftijdsverschil. De ouders van de minderjarige zullen dit zien als pedofilie. Maar daarom voelen de betrokken personen dit zo nog niet aan. Ik vind dat er dan niet 'echt' sprake van pedofilie. Er is dan sprake van wederzijdse toestemming. Misschien kunnen ze de website iets meer afschermen. Als je dus echt informatie wil zoeken over je wijk omdat je ongerust bent over bepaalde zaken, vind ik dit een goed initiatief. Maar de website openbaar stellen is misschien iets té.
|