Enkele post bekijken
Oud 5th October 2004, 23:39
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Originally posted by Davy V.H.
Propaganda en counterpropaganda. Democratisch gezinde regisseur maakt film over Bush. Republikeinse auteur schrijft slechte recentie en breekt de film af...

Oh maar het is ingewikkelder dan dat. Er zijn trouwens meer dan genoeg recensies en artikels geschreven van Democraten die ook niet akkoord gaan met MM. Anderzijds natuurlijk hetzelfde... desalniettemin bevat Fahrenheit 9/11 leugens en verdraaiingen.

Dat wil niet zeggen dat de film geen relevante vragen opwerpt. Ik vond die 7 minuten stilte in dat klaslokaal ook heel bizar. Ik vond dat beeldmateriaal van Bush (vooral dat laatste) ook zeer grappig. Maar zoek het op en je zal te weten komen dat de waarheid daar wel heel selectief wordt voorgesteld...

Het komt erop neer dat je F9/11 niet kan gebruiken om iets serieus te bespreken als je wil dat je zelf serieus wordt genomen.

Citaat:
Debat Bush-Kerry?

Kerry en experts verklaren Kerry als winnaar van debat.

Reactie van Bush en co: "Nee, we hebben niet verloren. Hij vertelt leugens, ..."

Dat de GOP niet direct toegeeft dat Bush de verliezer was, neem ik wel aan. Maar FOXnews (doorgaans rechtser dan het knapenkoor van het Sint Maartensfonds (<-- ooit eens gelezen in Focus ) doet dat wel... dus er zijn wel bepaalde dingen waar je niet anders kan dan het moet aannemen. Het is dus heus niet zo erg als jij denkt.

Misschien leuk om te vermelden dat FOXnews een voorstander was van MM's film... niet direkt wat je zou verwachten.

Citaat:
Welke leugens de meeste fouten hebben uitgelokt?

We zullen zien als Kerry president wordt... En er is een verschil tussen leugens en fouten.

Citaat:
Welke leugens duizenden mensenlevens hebben gekost?

Nogal goedkoop argument... je kan net zo goed zeggen: welke leugens ervoor gezorgd hebben dat mensen niet meer worden mishandeld omdat ze slecht gevoetbald hebben.

Citaat:
Welke leugens tientallen landen hun alliantie met Amerika op 'hold' hebben gezet?

Of welke leugens tientallen landen net dichter bij Amerika hebben gebracht.

Citaat:
Welke leugens de doorsnee Amerikaan elke dag doodsbang door de straat doet lopen? Bang want iedereen kan een terroirist zijn.

Als je ooit eens met een Amerikaan in contact komt, dan moet je dat maar eens vragen. Je moet echt niet de ganse Amerikaanse bevolking generaliseren omdat je in F9/11 een bende yokels hebt horen verkondigen dat "you could be a terrorist, everyone could be a terrorist."

Citaat:
Welke leugens hebben jou doen geloven dat Bush geen banden had met de familie Bin laden?

Er zijn boeken geschreven over die banden, er is bewijsmateriaal genoeg. Denk je nu echt dat de Amerikanen een lap voor de ogen wordt gehouden zodat ze de waarheid niet meer mogen zien? Fout. In Amerika bestaan er ontelbare magazines, kranten, blogs, opiniestukken,... die zeer kritisch staan tegenover de Bush-clan.

Het is hier in Europa gewoon de trend van te denken dat de Amerikanen allemaal aan de leiband worden gehouden. Niks is minder waar. De meest kritiek op Bush komt nog altijd vanuit Amerika zelf, geloof het of niet.

Als je ooit eens de kans krijgt om Knack ofzo te lezen moet je eens kijken naar bepaalde opiniestukken en artikels over Bush die copyrighted zijn van Newsweek. Jaja, een zeer populair Amerikaans magazine, vergelijkbaar met Knack.

Zelf ben ik al enkele maanden subscribed op TIME magazine, ik wil er gerust wel een paar meebrengen voor jou. Titels als "Mission NOT accomplished", "Bush and his credibility gap" etc spreken voor zich... en dat is wat ze in Amerika ook lezen hoor.

Citaat:
Waarom is de hele familie Bin Laden toen de aanslag gebeurd was door de Amerikaanse regering zonder ondervraging naar het buitenland werd gezet, om ze nadien niet meer terug te zien?

Inderdaad, 1 van de relevante vragen die gesteld worden in F9/11.

Citaat:
Welke leugens jou nog steeds in Bush doet geloven...???

Mijn geloof in Bush ligt niet geheel aan Bush zelf... ook aan Kerry.

Ik respecteer Bush omdat hij vasthoud aan zijn eigen principes en geloof. Hij zal niet op dag1 A zeggen en op dag2 B, gewoon omdat op dag2 de publieke opinie naar B neigt. Kom, dat moet natuurlijk genuanceerd worden want het is en blijft een politieker... dus ligt liegen in zijn aard. Maar het is gewoon een feit dat hij geen zogenaamde 'flip-flopper' is.

Ik geloof ook niet dat Bush de duivel is die de wereld naar z'n hand wil zetten. De grootste fout die hij heeft begaan is het plaatsen van talloze neo-cons op de afdeling 'Buitenlandse zaken'. Ik geloof niet dat hij Irak heeft binnengevallen voor "de olie". Da's een totaal ongefundeerd, populistisch "argument" (als je het zo kan noemen).

Ik respecteer ook zijn trouw tegenover de mensen waarmee hij werkt. Ik heb het niet zo voor personen die hun vrienden of collega's laten vallen als die een fout begaan.

Anderzijds Kerry... ik kan moeilijk respect opbrengen voor iemand die in tijden van oorlog met de vijand heult.

Ik zou nooit op iemand stemmen die voor een publiek van milieu-activisten bij hoog en laag beweerd dat hij geen HUMVEE's heeft, maar de volgende dag voor een publiek van General Motors-werkers beweert dat hij er thuis 4 heeft staan. Flip-flops, weet je wel.

Ik vind het ook hypocriet dat Kerry zich profileert als dé grote Vietnam-held... als je dan weet dat hij na Vietnam letterlijk met de vijand heulde.

Ach er zijn zo nog honderden redenen, misschien voor een andere thread?
Met citaat antwoorden