Enkele post bekijken
Oud 14th October 2012, 10:41
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Lichaamsbeweging voor kankerpatiënten

Ik ben het grotendeels eens met de mening van Veronique. Lichaamsbeweging is niet gevaarlijk voor kankerpatiënten! Ik ben er zeker van dat de meeste patiënten bij wijze van spreke een gat in de lucht sprongen toen ze dit hoorden. Normaal moeten kankerpatiënten volledige dagen rusten en konden ze bijna niets doen, dit is frustrerend. Het is inderdaad zo dat deze patiënten een zware behandeling moeten ondergaan + daar bovenop nog enkele keren per week moeten praten met begeleidend personeel. Het zou voor deze patiënten dus echt wel goed zijn dat ze zichzelf kunnen uitleven, in de mate van mogelijk, door bijvoorbeeld te gaan wandelen of te fietsen of eventueel te gaan fitnessen. Ik ben er zeker van dat dit ook een positieve invloed heeft op het genezingsproces, want op deze manier gaan de kankerpatiënten meer moed en meer hoop hebben op genezing. Een gelukkigere persoon is makkelijker in staat om te genezen dan een ongelukkige persoon.

Het zou misschien een goed idee zijn om in bepaalde ziekenhuizen sport-uurtjes te organiseren voor deze patiënten. Zo kunnen ze samen sporten en dit geeft dan weer een soort van groepsgevoel waardoor ze zich nog beter in hun vel kunnen voelen. Al deze gevoelens samen zorgen ervoor dat de patiënten het feit dat ze kanker hebben eventjes opzij laten staan en proberen te genieten van het leven.
Met citaat antwoorden