Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th October 2012, 16:10
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Online wiskundeschool lokte al meer dan 10000 gebruikers.

Deze online "wiskundeschool" is volgens mij een goed initiatief. Het is een eerste stap naar een oplossing voor jongeren die tijdens de les soms niet goed kunnen volgen, maar misschien niet onmiddellijk voor heel de klas extra uitleg willen vragen. Als ze dan na hun schooluren de uitleg nog eens kunnen herbekijken, wordt het misschien wel duidelijk.
Wat ik wel heel jammer vind, is dat deze filmpjes niet gratis aangeboden kunnen worden. Dan denk ik dat er toch nog sneller beroep zal gedaan worden op mensen die bijles geven, omdat hier toch iets meer zekerheid over bestaat dat deze mensen de leerstof op een manier kunnen overbrengen zodat de jongeren het zullen verstaan. Een filmpje legt de leerstof uit op 1 manier, terwijl iemand die bijles geeft het probleem vaak uitlegt door het te bekijken vanuit verschillende invalshoeken, waardoor de leerling het dus op één van de manieren wel zal begrijpen.
Ik vind in de eerste plaats dat een leerling het gevoel moet hebben dat hij steeds voor extra uitleg bij zijn/haar leerkracht terecht kan. Het is dan ook weer de taak van de leerkracht om dit over te brengen naar zijn/haar leerlingen toe.
Met citaat antwoorden