Enkele post bekijken
Oud 12th October 2012, 10:39
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User

In het eerste middelbaar was ik één van die leerlingen die een B-attest kreeg. Ik vind echter dat ik dit niet verdiende. Sommige leerlingen hebben net wat meer aandacht nodig dan andere leerlingen, voor welke reden dan ook. Het kan zijn dat de leerling midden in zijn apenjaren zat (zoals bij mij het geval was), het kan ook zijn dat de leerling net wat meer tijd nodig heeft om zich aan te passen aan het secundair enzovoort. In mijn geval heeft de school mij opgegeven. Reeds bij de kerstexamens zeiden ze me al dat ik er niet op mijn plaats zat en dat TSO een betere oplossing zou zijn. Na dat jaar ben ik opnieuw begonnen in het eerste jaar ASO, op een andere school, en vandaag doe ik hogeschool, dus mijn aanvankelijke school had het wel degelijk mis.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat sommige scholen, en leerkrachten in het bijzonder te snel opgeven. Uit onze opleiding leren we dat leerlingen allemaal verschillend zijn, dat zorgverbreding een enorm belangrijk component van de onderwijspraktijk is. Dus misschien moeten we eerder daar extra aandacht aan besteden, in plaats van zomaar aan te nemen dat leerlingen moeten overschakelen.
Met citaat antwoorden