10th October 2012, 09:56
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met de mening van Carmen. Ik vind het essentieel dat de leerlingen die in Vlaanderen naar school gaan de tweede taal van ons land, Frans, voldoende beheersen om zich verder te kunnen helpen.
Ik denk dat ik veel geluk heb gehad met mijn leraren Frans in het middelbaar. Zij beheersten de taal namelijk meer dan voldoende. Wat je je ook afvroeg in verband met de taal, zij konden er op antwoorden. Maar jammer genoeg zijn er blijkbaar meer leraren Frans die de taal onvoldoende beheersen.
Bijscholingen vind ik daarom geen slecht idee. Volgens mij is het zelfs een meerwaarde. Zelf vind ik het jammer dat ik de taal niet goed meer beheers en dat allemaal omdat ik drie jaar geen Frans meer heb gehoord/gekregen. Dus ik vind dit idee zeker niet slecht.
Wat het idee om vanaf het derde leerjaar Frans te geven betreft, daar ben ik positief over. Zoveelste jonger, zoveelste gevoeliger voor vreemde talen en ik denk daarom dat leerlingen minder moeilijkheden zullen hebben in het secundair als ze reeds een aantal jaren Frans gekregen hebben in het lager onderwijs.
|