Enkele post bekijken
  #4  
Oud 8th October 2012, 19:34
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Natuurlijk hoopt iedereen op een snelle tewerkstelling na het afstuderen, maar de zoektocht naar een vaste job is niet zo gemakkelijk. Zoals in het voorgaande artikel van Kristof werd vermeld, is het zeker een groot probleem voor leerkrachten om een vaste job te vinden. Dit heb ik al mogen ondervinden tijdens de zorgstage. Ik heb geholpen bij de opstart van een schooljaar en daar mocht ik sollicitatiebrieven afprinten, lezen en klasseren. Ik ken nu zeker het belang van een goede sollicitatiebrief met curriculum vitae, maar ik kan het zeker niet aanraden om je brief meerdere keren door te mailen of op te sturen. Die brieven worden er toch opnieuw tussenuit gehaald en niet meer gelezen, net omdat ze die al zijn tegengekomen. Het vergt het administratief personeel alleen maar meer werk. Als je dan toch meerdere keren wil mailen, zet er dan bij dat je je brief al eens hebt verstuurd en graag een herinnering wil sturen.
Verder is het zeker een goed idee om zo vroeg mogelijk te solliciteren, omdat de brieven vaak worden geklasseerd per datum.
Ten slotte kan ik Tine geen ongelijk geven. Je mag niet meteen te hoge eisen stellen bij een job en een gemotiveerde sollicitant maakt uiteraard de beste indruk!
Met citaat antwoorden