7th October 2012, 16:27
|
Registered User
|
|
|
|
Evolutietheorie komt uit de hel
"Evolutietheorie komt uit de hel"
Het Republikeinse congreslid Paul Broun gelooft niet in de evolutietheorie. En ook van de Big Bang-theorie moet hij niets hebben. Een video van een toespraak waarin hij hierover uitspraken deed in een Baptistenkerk werd vrijdag online gezet.
Broun maakt in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden deel uit van de Wetenschapscommissie. Als wetenschapper is hij er dan ook van overtuigd dat de Aarde 9.000 jaar oud is en in zes dagen is geschapen. Volgens hem is er veel wetenschappelijk bewijs voor deze stelling. Andere theorieën, als die over evolutie, de Big Bang en embryologie, zijn "leugens rechtstreeks afkomstig uit de hel".
"Deze theorieën zijn de wereld in gebracht om mensen ervan te weerhouden dat ze begrijpen dat ze een verlosser nodig hebben", aldus Broun. Volgens een woordvoerder van Broun sprak hij 'off the record' in zijn eigen naam over zijn geloof aangaande religieuze zaken.
Wetenschapper
Voor sommige collega's in de wetenschapscommissie kan deze video de volgende pijnlijke episode worden, schrijft de Guardian. Eerder al kwam commissie-lid Todd Akin in opspraak. Volgens hem bezit het vrouwelijke lichaam over mechanismen die bij verkrachting een zwangerschap kunnen voorkomen.
Bron
Het Laatste Nieuws - 07/10/2012
Eigen mening
Deze uitspraak van de heer Broun toont volgens mij weer maar eens aan hoe dun de lijn is, voor sommige mensen, tussen wetenschap en religie. Persoonlijk werd het mij al vrij snel duidelijk dat het congreslid zich hier niet laat leiden door wetenschappelijke feiten, maar door puur religieuze overtuigingen. Dat is tevens ook de reden waarom ik het artikel onder 'religie en kerk' heb geplaatst. Ten slotte vind ik het opmerkelijk dat een persoon met zulke rang dergelijke uitspraken doet over een theorie waarvan (bijna) alle wetenschappers het bestaan al jaren erkennen.
|