6th October 2012, 13:22
|
Registered User
|
|
|
|
Het zou simpelweg ethisch onverantwoord zijn om een persoon als Dutroux vrij te laten na al wat hij gedaan heeft. Zoals Laura en Lien al aanhaalden vraag ik het mezelf ook sterk af of Dutroux wel zelf zo veilig zou zijn moest hij vrijgelaten worden. Deze man heeft vijanden die hem ongetwijfeld het liefst zo snel mogelijk ‘onder de grond’ zien. De tijd heelt alle wonden, maar in dit geval betwijfel ik of deze uitspraak wel correct is.
Uit het artikel blijkt dat Dutroux er rotsvast van overtuigd is dat hij zal vrijkomen. Mijn eerste reactie was onmiddellijk dat dit onmogelijk is. Totdat ik moest terugdenken aan deze documentaire op YouTube. Vooral de vraag op 0.40 interesseerde me mateloos: “ Was he protected?”. In de documentaire worden er enkele samenzweringen/complotten aangehaald die sterk doen vermoeden dat Dutroux wel duidelijk werd geholpen en dat de wanpraktijken eigenlijk al veel eerder aan het licht zouden moeten gekomen zijn. Feit is dat Dutroux mensen kende die een belangrijke rol speelden in deze hele affaire, en hem bijgevolg konden helpen. Wat als Dutroux deze mensen gebruikt om hem alsnog vrij te krijgen?
Stel dat Dutroux ooit zou kunnen vrijkomen ben ik van mening dat er vele zullen zeggen dat het rechtssysteem in België zwaar gefaald heeft en ik zou me dan ook aansluiten bij deze mensen.
|