Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th October 2012, 10:34
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Vanaf 1 januari 2014 mag je geen huis meer bouwen zonder systeem om zelf hernieuwbare energie op te wekken (of zeer streng te isoleren), wat ik een goede zaak vind want we moeten allen ons steentje bijdragen. Ze wilden zo ook de zonnepanelenindustrie terug een boost geven omdat die ineengestuikt was na het afschaffen van de premies. Door deze extra belasting in te voeren gaan mensen volgens mij minder snel voor zonnepanelen kiezen.

Ik begrijp dat mensen zonder zonnepanelen dit misschien een goede zaak vinden omdat zij moesten bijdragen voor de certificaten, maar gaat deze belasting hun energiefactuur naar beneden halen? Of levert dit weer extra winsten op voor de aandeelhouders zoals Electrabel?

Er wordt ook geen rekening gehouden met overproductie (mensen die meer energie geproduceerd hebben dan dat ze verbruikt hebben) deze energie moeten ze elders toch niet aankopen maar verkopen ze wel verder. Met andere woorden, zij verdienen er dubbel aan: bij de verkoop en door de belasting op de energie die ze niet verbruikt hebben.

Ik vind het spijtig dat in het artikel niks wordt gezegd over de bedrijven want nu lijkt het alsof de maatregel alleen de gezinnen treft.
Met citaat antwoorden