Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th October 2012, 13:43
R*y.Geerts R*y.Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lille
Posts: 29
In deze tijden is het nogal moeilijk om het onderscheid te maken tussen 'wat kan' en 'wat niet kan'. Als je je bedenkt dat nog niet zo heel lang geleden(!) er nog geen gemengde scholen waren, kan het dan aanvaard worden dat leerlingen staan tongzoenen binnen de schoolmuren?

Ik vind dat een kusje zeker moet kunnen, maar het is en blijft een school met bepaalde gedragsregels. De jeugd is nu eenmaal meer en meer gaan 'rebelleren', en ik vind dat ze wel eens terechtgewezen mogen worden. Als leerkracht is het uiteraard heel moeilijk om de grenzen te bepalen. Want ja, hoeveel hebben zij nu eigenlijk te zeggen over deze kinderen? Als een leerling van zich afbijt met: 'Jij bent mijn vader niet!', dan ben je als leerkracht direct een stuk van je pedagogische verantwoordelijkheid kwijt.

Aan de andere kant wordt een leerkracht natuurlijk ook bijgestaan door een schoolreglement en gedragsregels die binnen de school gelden. Al denk ik niet dat ook maar 5% van alle leerlingen op een school het schoolreglement ooit heeft doorbladerd uit eigen wil.
Met citaat antwoorden