Internetbankieren is in onze huidige maatschappij niet meer weg te denken. Ik zie immers niet meer alle mensen naar de bank stappen om er een overschrijving te doen of om er hun saldo op de rekening te raadplegen. Thuis via de computer uw verrichtingen doen, is ontzettend gemakkelijk. Je kan het doen wanneer je wil ('s nachts, in het weekend,...). Ook voor de banken is deze vorm van bankieren tijdbesparend. Het is dan ook logisch dat zij thuisbankieren aanraden aan hun klanten. Ik ben er van overtuigd dat banken alle mogelijke maatregelen nemen om het zo veilig mogelijk te maken, maar natuurlijk zullen er altijd kapers op de kust zijn die de best beveiligde systemen toch kunnen omzeilen. Ik vind het dan ook belangrijk dat de bank de klanten de nodige informatie geeft om het systeem te beveiligen. Een anti-virus pakket installeren is belangrijk. Ook moeten de klanten weten dat zij niet op bepaalde mails mogen reageren en zeker geen gegevens doorgeven. Thuis hebben mijn ouders ook al een aantal phishing mails van o.a. ING en de post gekregen. Zij deleten deze onmiddellijk.
|