Enkele post bekijken
  #3  
Oud 3rd October 2012, 20:51
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Citaat:
Orgineel gepost door Hanne.Geudens

Mening: Ik vind het plaatsen van camera’s een goed idee. Als burger wil je graag een gevoel van veiligheid ervaren in je omgeving. Dat is al lang niet meer het geval als we horen welke nieuwsberichten er op regelmatige basis in de media verschijnen. Uiteraard zullen er niet overal camera’s geplaatst kunnen worden, dus denk ik dat grootsteden zeker en vast voorrang hebben. Als je niets te verbergen hebt, hoef je je geen zorgen te maken over die camera's. In Londen hangen ze al jaren verspreid in het centrum en daar voelen de mensen zich hoogstwaarschijnlijk veel veiliger dan in ons land.


Oké, je wil een gevoel van 'veiligheid' ervaren, maar als je je enkel veilig voelt omdat er camera's in de buurt zijn, is dit dan geen vals gevoel van veiligheid? Camera's kosten enorm veel geld en hun nut (en effectiviteit in het bestrijden van criminaliteit) staan nog steeds ter discussie. (Zie bijvoorbeeld dit artikel:
http://www.csmonitor.com/World/Euro...ts-CCTV-cameras)
Jouw uitspraak over Londen vind ik een beetje kort door de bocht. Hoe weet jij zeker dat de mensen zich daar veiliger voelen dan in België? Niet iedereen in Londen is trouwens zo 'happy' om die camera's. Logisch, als je zo constant bekeken wordt. (Zoals Sarah al zei: 'Big Brother is watching you.')
Met citaat antwoorden