Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2012, 18:25
Charissa Charissa is offline
Registered User

Ikzelf ben nooit een voorstander geweest van internetbankieren, net omdat er het risico bestaat dat je gegevens achterhaald worden en een hacker je kan bestelen vanachter zijn computer.
Nog niet zo lang geleden had mijn bank me aanbevolen om via het internet te bankieren. Ik was toen wantrouwig en ik heb geweigerd. Als ik dit artikel lees, ben ik blij dat ik niet heb toegezegd.
Volgens mij zijn we, zoals al eerder werd aangehaald door Yana en Malou, te weinig op de hoogte van de gevaren van het internetbankieren en van de maatregelen die we kunnen nemen om onszelf te beschermen van hackers. Van fenomenen als phishing had ik nog nooit gehoord. Een niet onbelangrijk ‘detail’ om te weten als je geen risico’s wil lopen…
Daarnaast is het idee van Michaël om nieuwe antivirus of anti-spyware te ontwikkelen die ons behoedt van zulke mails, ook een goede oplossing. Als banken dit idee kunnen combineren met het informeren van hun klanten omtrent de gevaren en hoe je veilig kunt internetbankieren, zullen al veel van zulke problemen vermeden kunnen worden.
Met citaat antwoorden