Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2012, 16:55
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User

Om mezelf even aan te vullen: ik wil zeker duidelijk maken dat ook ik de doodstraf overdreven vind,... Hoewel ik persoonlijk van mening ben dat men in sommige gevallen (zoals vb. de erg actuele persoon Dutroux) zeker de doodstraf zou moeten kunnen toepassen, vind ik dit voor dit geval ook een zware straf. Maar bij het typen van deze uitspraak begin ik meteen weer te twijfelen door het feit dat het niet enkel een verkrachting is maar ook een beroving van haar echtgenoot én dat ze dit tijdens hun diensturen hebben gedaan. Buiten hun diensturen zou het even erg zijn natuurlijk, maar ik blijf erbij dat in mijn ogen de politie iemand moet zijn en blijven waar je terecht kan met problemen, iemand die je kan vertrouwen,... en dat beeld wordt hoe langer hoe meer 'kapotgeslagen' door sommige dienstdoende agenten van tegenwoordig. (lees ook: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...iscotheek.dhtml waarbij de groep jongens hulp had gevraagd aan een combi die deze hulp heeft geweigerd.)
Dus ergens ben ik wel tegen de doodstraf, maar ik blijf er wel bij dat ze een zeer zware straf verdienen, wat dan ook een sterk signaal naar de buitenwereld zal geven.
Met citaat antwoorden