2nd October 2012, 21:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ben X
Ik heb net zoals velen deze film gezien. Dit was met onze school een uitstap naar de bioscoop. Ik vond dit persoonlijk een zeer goed idee om deze film uit te kiezen. Er zijn meer mensen die gepest worden dan we wel zouden denken. Ik ben er zeker van dat er toen enkele leerlingen waren die wakker werden geschud. Het was een film waarbij de meeste mensen zich wel konden inleven in één of meerdere van de personages. Het zou heel goed zijn voor het schoolmilieu dat elke klas eens naar zo’n film zou kijken. Volgens mij kan dit echt wel impact hebben op het gedrag van sommige leerlingen.
Deze film heeft een meerwaarde omdat het gebaseerd is op feiten. Leerlingen met autisme worden meestal slachtoffer van pesterijen. Ook de vertoning van het hoofdpersonage dat een avatar heeft op een bepaald computerspelletje is zeer reëel. Leerlingen die te maken krijgen met pesterijen zoeken zo nieuwe (virtuele) vrienden en aanvaarding. Al een geluk dat deze computerspelletjes er zijn, anders zouden er meer zelfmoorden zijn.
Het boek heb ik nooit gelezen, maar ik heb hierover al veel positieve reacties gehoord.
Net zoals de vorige lezers al aangaven is deze film een echte aanrader. Zowel voor ons als toekomstige leerkrachten als voor ouders en jongeren. Deze film geeft ons een beeld over de gedachtegang van het hoofdpersonage en hoe de omgeving hier mee omgaat.
|