Enkele post bekijken
Oud 2nd October 2012, 15:00
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants

Ik begrijp beide standpunten die hier zijn aangehaald. Mensen die sowieso al voor Bart De Wever gingen stemmen of sterke aanhanger zijn van hem, zullen dit alleen maar een mooi gebaar vinden. Hij betrekt in feite zijn dode vriendin in zijn camagne, omdat zij vroeger ook tot de NVA behoorde. Dat nu ook haar vader is overgestapt naar deze partij heeft sowieso te maken met de sympathie en medeleven dat Bart De Wever getoond heeft bij het overlijden van Marie-Rose Morel aan haar familie. We weten allemaal ook dat Marie-Rose Morel ook helemaal niet meer actief was in het Vlaams Belang en dat zij hier zelfs een afkeer had voor ontwikkeld. Ik denk dan ook dat zij, moest zij nog leven, inderdaad zijn teruggekeerd naar de NVA. Al is het inderdaad wel gevaarlijk om hier zomaar vanuit te gaan, want dat zal men natuurlijk nooit kunnen bewijzen. Ze is er namelijk niet meer en we kunnen het haar ook niet meer vragen. Verder denk ik ook dat ze Marie-Rose 'gebruikt' hebben om haar naambekendheid. Niet iedereen zou namelijk automatisch de link leggen met haar bij het zien van de naam van haar vader. Mijn mening ligt een beetje in het midden. Kun je het als een reclamestunt beschouwen? Uiteraard. Maar is het luguber? Dat vind ik een te sterk woord om te gebruiken. Gezien het verdriet Meneer Morel had bij de dood van zijn dochter, zal het ook nooit zijn intentie zijn geweest om haar bewust te gebruiken voor zijn campagne. Maar het blijft wel een feit dat ze zich hier op glad ijs bevinden en dat hier uiteraard controverse uit ging ontstaan.
Met citaat antwoorden