Enkele post bekijken
Oud 2nd October 2012, 12:53
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User

Vlaamse ambtenaren kunnen telewerken of carpoolen

BRUSSEL - Vlaams minister van Bestuurszaken Geert Bourgeois (N-VA) wil dat de Vlaamse ambtenaren woensdag hun normale taken kunnen uitoefenen , ondanks de spoorstaking.

Hij heeft de leidende ambtenaren gevraagd daarvoor maatregelen te nemen, zoals het aanmoedigen van telewerken of carpoolen.

“In mijn omzendbrief van 18 augustus 2006 creëerde ik de mogelijkheid tot telewerken. We plukken daar nu stilaan de vruchten van. In een moderne en eigentijdse werkomgeving moet zeker ruimte zijn voor telewerkers. Zeker in tijden van fileleed en mobiliteitsproblemen kan telewerken meer evenwicht brengen in de verhouding werk en gezin”, zegt Bourgeois.

Bij vorige stakingsdagen werkte ongeveer 15 procent van de ambtenaren thuis (telewerken).

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121002_00319198

Mening:
Net zoals Lisse dacht ik: weer een staking? Ik kan niet meer volgen. Als iemand mij kan vertellen waarom ze staken, zou ik dat heel graag horen.

Dat zoveel mensen dan op hun werk moeten geraken, zorgt sowieso voor file. Carpoolen is hier inderdaad een goede oplossing voor. Ik ben wel een voorstander. Als je allemaal naar hetzelfde bedrijf moet, waarom zou je dan niet samen rijden? Het is nog goed voor het milieu! Ik heb gisteren op het nieuws gezien dat er zelfs websites zijn waarop je jezelf kan inschrijven. Mensen die met je mee willen rijden, kunnen dit dan ook via deze website aangeven.

Telewerken gaat enkel voor bepaalde functies. Dit is dus niet voor iedereen een oplossing. Maar kan voor sommige mensen toch ook al werken. Ik vind dit geen slechte oplossingen.
Met citaat antwoorden