Enkele post bekijken
Oud 1st October 2012, 20:20
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Rode hemel

Mijn eerste reactie toen ik de titel van dit artikel las, was ‘Dit kan niet’. Ik heb nog nooit gehoord dat onze hemel ’s nachts rood dreigt te worden! Op zich denk ik niet dat dit veel schade gaat aanrichten. Het zal ’s nachts dan wel lichter worden, maar dat vind ik niet zo heel erg. Zoals in het artikel staat is het zelfs goed voor roofdieren, aangezien het ’s nachts lichter zal zijn kunnen de roofdieren beter hun prooi vangen. Nu zou ik een rode hemel wel eens graag willen zien. Soms zien we een oranje tot roze schijn aan de hemel, dit vind ik heel mooi. Waarom zou een rode hemel dan erg zijn?

Het is wel een feit dat we in België door de verlichting en de luchtvervuiling de sterren aan de hemel moeilijker kunnen zien. Hoewel we zo hier en daar toch wel een donkere plek kunnen vinden. Ik vind het persoonlijk heel leuk om ’s avonds naar vallende sterren te kijken. Waar ik woon zijn er geen problemen betreffende het zicht op de sterren. We kunnen beter gewoon afwachten en kijken wat het wordt in plaats van ons al op voorhand zorgen te maken.
Met citaat antwoorden