Enkele post bekijken
Oud 1st October 2012, 01:02
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Exclamation Stramien sessies EMCV2 2012-2013

Het stramien voor wat betreft de lessessies EMCV2 2012-2013 luidt als volgt:

-Presenteer een verzorgde ppt die de essentie van de opgegeven teksten helder kan overbrengen naar de studenten (zie bijlage hieronder, ik pas verder aan wanneer het lessenrooster voor het tweede deel van het eerste semester bekend is!) Voorzie hiervoor 15 à 20 minuten, laat telkens ook de mogelijkheid open voor studenten om vragen te stellen. Voor de groepsverdeling verwijs ik naar de bijlage in volgende link: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=39173

-Koppel twee relevante en uitdagende discussiestellingen aan jullie presentatie en modereer het debat hieromtrent, ik beoordeel hierbij jullie 'moderatiecapaciteiten'. De discussiestellingen mailen jullie door naar mijn emailadres, 24 uur voor de betreffende presentatie. (max. 15')

-Ook de kwaliteit van de ppt-presentatie neem ik mee in de evaluatie. Je mailt na afloop de (foutloze) ppt door, zodat ik betreffende ppt als bijlage kan posten onder de (eerste!) tekst van jullie sessie op actualiteit.org.

-Het is zeker niet verboden om er verder ook items/artikelen/nieuwsfeiten aan te koppelen die op het moment van de presentatie 'hot' zijn in de actualiteit (om niet te zeggen: het strekt gegarandeerd tot meerwaarde!).

-Kopieer een van de vier of vijf opgegeven teksten voor al jullie medestudenten, reken per groep op een 42-tal exemplaren. Jullie mogen zélf kiezen om welke tekst het gaat. Bedoeling is dat jullie tijdens het tweede deel van de sessie de tekst in stilte laten lezen door het publiek, vervolgens ze hierover (kort) te laten discussiëren per twee of drie, en ze per groep een 'belangwekkende vraag' te laten samenstellen waarmee ze jullie kunnen interpelleren (totaal: een twintigtal minuten). Dat veronderstelt minimaal dat jullie de 'moeilijke woorden' uit betreffende tekst onder de knie hebben, en daartoe mailen jullie mij eveneens een woordverklaringslijst door die ik eveneens zal posten als bijlage bij de tekst op actualiteit.org. Dit laatste is vooral belangrijk wanneer de ppt met de discussiestellingen zou uitlopen en de behandeling van de 'plichttekst' in het gedrag zou komen...

-Jullie maken zélf de keuze of jullie deze laatste tekst al dan niet insluiten in jullie voorafgaandelijke (ppt-)presentatie (dus eigenlijk kunnen jullie bij de presentatie van het eerste deel één tekst laten wegvallen). Let wel: het zal precies déze tekst zijn die ik zal weerhouden als examenstof voor januari, het gaat derhalve om een niet onbelangrijk gegeven... Totale tijdsbesteding van dit laatste: een 20 à 25 minuten.

-Het mondelinge examen zal twee vragen omvatten: een eerste vraag zal een discussiestelling zijn uit alle door je klasgroep (a of b) gepresenteerde ppt's (overzicht: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=42165). De tweede heeft betrekking op een van de teksten die gekopieerd zijn door je collega's (zie bijlage 'Presentaties EMCV2', telkens in het vet vermeld), hetzij op een van de in de lessen bijkomend behandelde teksten zoals je die kan vinden in de (gedrukte) Reader EMCV2. DIT LAATSTE ZAL IK NIET DOEN, TEKSTEN READER VALLEN DUS WEG! En als je een vraag trekt met een van je eigen discussiestellingen of uit een van je eigen gekopieerde teksten, dan moet je een andere vraag trekken (wordt nog wel redelijk complex bij het examen zelf, 'fin: we proberen er een mouw aan te passen)

-Het examen zal vooral beoordelen op basis van ARGUMENTEN: dat KUNNEN eigen argumenten (=GEFUNDEERDE meningen) zijn, maar dat zijn zeker ook argumenten van de auteurs zelf van betreffende artikels. Je zorgt er dus zeker voor dat je minstens de hoofdlijnen en kernargumenten van elke tekst kent (al was het maar om te weten waar je het al dan niet mee eens bent én waarom!)...

Succes ermee!
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: docx Presentaties EMCV2.docx (28.3 KB, 317x gelezen)