Enkele post bekijken
Oud 29th September 2012, 19:48
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User

Hollande belooft Frankrijk schuldenvrij te maken

Enerzijds begrijp ik de mening van Lien wel. Wanneer een land meer uitgaven heeft als inkomsten ontstaat er een tekort. Dit tekort kan weggewerkt worden door besparingen door te voeren. Hollande is pas verkozen tot president van Frankrijk en wil zijn beloftes nakomen. Een van zijn beloftes was een begroting in evenwicht in 2017. Ik vind het nogal bizar dat hij dan een begroting maakt waarvan hij nu al weet dat deze toch niet voldoende zal zijn om de begroting in evenwicht te houden in 2017. Zo gaat hij het vertrouwen van het volk niet houden. Om de begroting toch in evenwicht te krijgen moet hij meer uitgaven beperken, meer inkomsten proberen te genereren dit door bijvoorbeeld belastingsverhogingen. Anderzijds kan je ook kijken naar het standpunt van de president. Wanneer hij het eerste jaar al volop besparingen doorvoert door uitgaven te beperken en enorme belastingsverhogingen, dan gaat de bevolking hier niet akkoord mee gaan. Dit merk je nu al doordat er in het artikel wordt aangegeven dat er vandaag (zondag) veel volk in Parijs verwacht wordt voor een grote betoging tegen de besparingen. De bevolking wilt niet zomaar belastingsverhogingen en ik kan hen daar geen ongelijk in geven. Het is dan ook duidelijk dat Hollande geprobeerd heeft de gulden middenweg te nemen.
Met citaat antwoorden