29th September 2012, 18:21
|
Registered User
|
|
|
|
Laat flaterende magistraten terechtstaan voor een rechter
Ik was ergens verontwaardigd toen ik dit hoorde op het nieuws, maar ergens ook niet want ik denk dan al automatisch bij mezelf " ach ja tis weer in België en hier kan dat weeral". Ik verschiet er dus niet meer echt van, want ik heb al wel langer door dat het gerecht in België niet helemaal maar dat is.
Vandaag las ik in de GAZET VAN ANTWERPEN dat advocaten en oud-beamten nu maatregelen vragen na tergende procedurefout. De verontwaardiging is nu blijkaar ook groot in de wereld van het gerecht zelf.
Ik vind dit eigenlijk nog niet zo'n slecht idee. Zo zal iedereen binnen justitie misschien eindelijk eerst een nadenken voordat ze bepaalde uitspraken doen. Zoals Jef Vermassen zei in dit artikel: "Zolang er geen echte sancties bestaan, zullen er altijd fouten worden gemaakt." Wel ik vind dat hij gelijk heeft zolang de mensen van jusitie "ongestraft hun gangen kunnen gaan" zullen er nog veel fouten gemaakt worden.
Annemie Turtelboom wil als oplossing en werkgroep oprichten om te bekijken hoe het aantal procedurefouten kan worden verminderd.
Op zich vind ik dit allemaal wel goede ideeën maar ik hoop maar dat ze snel gerealiseerd kunnen worden zodat er eindelijk eens iets aan gedaan kan worden.
|