28th September 2012, 22:22
|
Registered User
|
|
|
|
Atoominspecteurs staan voor 'acuut dilemma' als Israël Iran aanvalt
Persoonlijk denk ik dat heel die situatie, zoals zoveel situaties tegenwoordig, weer enorm overdreven is. Mensen zoeken altijd problemen waar ze niet zijn, ze blazen de boel op en op deze manier escaleren uiteindelijk de gemoederen en dit leidt jammer genoeg tot sneller wordende conflicten.
In dit geval gaat het over het atoomprogramma van Iran, waarbij het land enorm wordt geviseerd voor haar atoomprogramma. Net zoals omliggende buurlanden zullen deze landen vanuit Westers perspectief altijd in het vizier blijven. Elke misstap blijft goed om actie te kunnen ondernemen, in dit geval op een negatieve manier. Hoe kan er dan ooit vrede heersen als je elkaar nog niet eens het voordeel van de twijfel gunt?
Als ik dit op kleine schaal richting mijn onderwijsvisie trek, denk ik dat het van groot belang is om jongeren zichzelf te laten zijn. Geef hen het voordeel van de twijfel en ga nooit af op één actie of een eerste indruk om een oordeel te vellen over iemand! Dat is een boodschap die ik graag wil rondsturen, het zou de verdraagzaamheid in elk geval meer dan eens ten goede komen!
|