28th September 2012, 21:03
|
Registered User
|
|
|
|
Als ik zo'n artikels lees, denk ik altijd welke negatieve gevolgen alle andere pilletjes wel niet hebben. Ze zullen waarschijnlijk wel werken tegen hetgeen waar we klachten voor hebben, maar de gevolgen van de bijwerkingen zijn niet altijd even duidelijk. Dit doet mij meteen terugdenken aan het verhaal over het geneesmiddel Motilium. Motilium zou een hartstilstand kunnen veroorzaken, natuurlijk weten we niet in hoeverre die informatie klopt, want er kwamen ook meteen reacties dat het wel een goed geneesmiddel was. Toch vind ik zo'n berichten verontrustend en het zijn ook geen kleine bijwerkingen.
Ik vind ook dat mensen te snel medicatie krijgen voorgeschreven. Slaappillen zijn heus niet altijd nodig. Soms nemen mensen zo'n pilletje ook gewoon uit gemakzucht, maar zo onschuldig zijn ze niet. Het is ook de taak van de dokter om niet zomaar (zware) medicatie voor te schrijven.
Ik probeer in ieder geval zo weinig mogelijk medicatie in te nemen en wanneer het toch moet, dan werkt het ook efficiënt. Zoveelste meer medicatie je inneemt, zoveelste beter kan je lichaam zich er tegen weren en dat is niet de bedoeling.
|