Enkele post bekijken
Oud 28th September 2012, 12:11
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User

rijexamen opnieuw afleggen

Ik vind persoonlijk dat men de functies van de auto's niet moet aanpassen aan de 'oudere chauffeurs'. Als de chauffeurs hun hele leven lang met een auto willen rijden, dan moeten ze gewoon nog 100% in staat zijn om dit te doen.
Ik ben het er mee eens dat niet alle oudere chauffeurs een gevaar zijn op de weg, maar er zijn er wel redelijk veel. Dit wil echter niet zeggen dat jonge chauffeurs geen gevaar zijn.
Er is wel een groot verschil tussen deze twee categorieën. De jonge chauffeurs die gevaarlijk rijden, houden vaak gewoon geen rekening met andere automobilisten. Ze denken alleen aan zichzelf. De jongeren verdienen het eigenlijk gewoon niet om een rijbewijs te hebben!
Oudere chauffeurs rijden vaak gevaarlijk door hun tragere reflexen. Ook zijn er chauffeurs bij die gewoon niet meer in staat zijn om de verkeersborden te lezen.
Ik zou het daarom geen slecht idee vinden om bijvoorbeeld automobilisten op hun 65 à 70 jaar gewoon hun rijexamen terug opnieuw te laten afleggen. Zo kan je de gevaarlijke chauffeurs van de weg halen. De goede oudere chauffeurs mogen dan echter gewoon blijven rijden.
Met citaat antwoorden