Enkele post bekijken
Oud 27th September 2012, 19:36
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Persoonlijk denk ik dat pesten harder en sneller moet worden aangepakt. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er in veel scholen teveel wordt getolereerd. Toegegeven, het is een probleem waar je niet zomaar een instant oplossing voor op tafel tovert, maar om het zomaar te laten betijen, neen. Voor het slachtoffer is het een lijdensweg waar geen einde aan komt, integendeel. Door niet adequaat in te grijpen, ligt voor de dader(s) de weg open om grenzen te gaan verleggen. We schijnen nog altijd niet veel geleerd te hebben uit de geschiedenis. Onderdrukking en de strijd daartegen staan in elk geschiedenisboek beschreven. Toch blijft de mens zich eraan bezondigen. Voor hen is het niet meer dan een machtspel, een ziekelijk spel.

Ik wil eraan toevoegen dat ik geenszins wil veralgemenen. Er zijn nog wel degelijk scholen die zo goed als pestvrij zijn. Leerlingen weten op voorhand dat hen geen al te malse sancties boven het hoofd hangen als ze vechten of pesten. Als niemand vecht of pest, is de verleiding al een pak minder om er als enkeling mee te starten.
Met citaat antwoorden