Enkele post bekijken
Oud 27th September 2012, 11:19
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User

Ik ben niet volledig akkoord met de mening van Tinne. We zitten momenteel met een groot probleem van "witte" en "zwarte" scholen. Wanneer een gemeenschap dan zelf een school gaat oprichten gaat dit probleem zich zeker niet oplossen maar in mijn ogen enkel vergroten. Het is volgens mij belangrijk dat deze jongeren in contact komen met jongeren van andere culturen zodat hun beeld niet te kortzichtig wordt.

De reden voor de oprichting van de school door de coördinator:" ...de vaststelling dat veel jongeren uit migratie slecht scoren op school. De huidige scholen hebben daar geen afdoend antwoord op." ,vind ik maar een zwak excuus. Omdat leerlingen slecht scoren zouden de scholen niet kunnen bieden wat hun leerlingen nodig hebben? Ik ben er zeker van bewust dat de begeleiding op sommige vlakken zeker nog beter kan. Maar waarom dan het probleem niet aankaarten bij een bestaande school in plaats van meteen een nieuwe school op te richten? Is het niet beter dat we samen iets oplossen dan steeds afzonderlijk te werk te gaan? De oplossingen die deze school gevonden heeft, moet toch ook mogelijk zijn in een school waar jongeren van alle culturen les volgen.
Met citaat antwoorden