Enkele post bekijken
Oud 27th September 2012, 01:01
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

'De jeugd' is niet geïnteresseerd in het nieuws, en hier is waarom

Eerlijk toegegeven, ik ben absoluut niet echt geinteresseerd in het nieuws. Een journaal kijken, zegt mij eigenlijk niets! Anderzijds word ik soms een beetje slechtgezind en voel ik me eigenlijk ook wel slecht als ik al die ellende en dat verdriet op het journaal zie verschijnen. Dit heeft ook te maken met het feit dat sommige nieuwsitems dan weer extreem worden opgeblazen of voortdurend herhaald, dat je er op de duur geen respect meer voor kan opbrengen.

Toch moet ik zeggen dat ik door de lerarenopleiding de actualiteit meer begin te volgen. Deels uit verplichting als leraar, maar ook deels omdat ik het doelbewust wil. Enerzijds heb ik de mogelijkheid om elke dag gratis de metro te lezen, anderzijds vind ik de opdracht om actief deel te nemen op het actualiteitsforum een veel nuttiger medium dan gewoonweg het nieuws te volgen. Op deze manier kies je zelf wat je wil lezen en volgen, maar ook waarop je wilt reageren. Je vormt hierbij een eigen visie, wat niet altijd zo is wanneer je voor de tv zit of een krant leest. Ik vind dit een veel leukere manier van werken. Bovendien kom ik vaak artikels tegen die ik heel handig vind om te integreren in opdrachten en/of stagelessen, wat leerlingen (maar ook mentoren en docenten) vaak meer dan genoeg weten te appreciëren!
Met citaat antwoorden