Enkele post bekijken
Oud 26th September 2012, 15:59
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User

Net zoals Dorien vind ik dat het filmpje perfect weergeeft wat de gevaren van informatie op het internet plaatsen kunnen inhouden.

Mensen zetten vaak heel wat informatie over zichzelf op het internet zonder hier echt over na te denken. Ze beseffen vaak niet welke nadelige gevolgen dit kan inhouden. Heel wat mensen zijn al in de problemen gekomen door hier onbedacht mee om te gaan, dan denk ik bijvoorbeeld aan het tienermeisje dat laatst nog enkele vrienden en familieleden uitnodigde bij haar thuis via Facebook, zonder te melden dat deze uitnodiging alleen voor familie en vrienden bedoeld was. Gevolg: mensen komen massaal naar het meisje thuis en zetten de boel op stelten. Dit had het meisje wellicht niet gewild, maar dit was het gevolg van onbedachtzaam omspringen met informatie zetten op het internet.

Ik vind het goed dat Febelfin een campagne als deze voert. Het wordt tijd dat mensen eens gaan stilstaan bij de impact van het internet en sociale netwerksites. Hopelijk zullen mensen in de toekomst door campagnes als deze bedachtzamer omspringen met de informatie die ze op het internet plaatsen, zodat ze niet meer voor verrassingen komen te staan.
Met citaat antwoorden