Enkele post bekijken
Oud 25th September 2012, 11:13
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User

'Een domme zet van Beke'

'Een domme zet van Beke'

Communicatie-expert Marc Michils noemt het maar een domme zet van Wouter Beke om nu openlijk aan te geven dat CD&V eigenlijk geen sterk verhaal heeft.

Heel kort voor de lokale verkiezingen heeft CD&V-voorzitter Beke aangekondigd dat zijn partij een vernieuwingscongres gaat houden volgend jaar. Zijn partij heeft immers een 'scherper verhaal' nodig.

Volgens communicatie-expert Marc Michils, ceo van het bureau Saatchi & Saatchi, is die aankondiging slecht getimed. Niet zozeer voor de buitenwereld - Michils verwacht geen grote impact op de verkiezingsuitslagen - maar wel intern.

'Wat moeten de militanten nu denken? Dat de partij een onduidelijk verhaal heeft? Dit verbaast me van Wouter Beke, die doorgaans sterk communiceert.'

'Dit was de fout van de dag', stelt hij omdat Beke maandag de hele dag zijn uitspraken heeft moeten uitleggen op radio en tv.

Michils stoort zich ook aan de aankondigingspolitiek. 'Partijen moeten ophouden met vernieuwingsprojecten te beloven. Je moet daden voorleggen.'

Hij stelt verder dat CD&V moet ophouden met naar de N-VA te verwijzen. 'Ze moeten stoppen met alles in functie van de N-VA te formuleren. Zo maak je van die partij een referentiepunt.'

Eigen mening
__________________________________________________ ____

Ik kan me vinden in de mening van Michils, omdat het misschien iet de beste optie was om zo kort voor de verkiezingen met deze bekentenis te komen. Zijn conclusie, dat er intern wel eens strubbelingen zouden kunnen volgen, zijn dan natuurlijk ook vanzelfsprekend.
Ik kan me ook vinden in de positie van Beke, want hij neemt het initiatief en hij toont het lef om dit voor de verkiezingen als hét werkpunt voorop te stellen.
Wat het resultaat is binnen de partij (of op de verkiezingsuitslagen) dat zullen we zeer binnenkort te weten komen.
Met citaat antwoorden