Enkele post bekijken
  #3  
Oud 24th September 2012, 19:44
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Ik ga zeker akkoord met zowel het artikel als Nick, die stellen dat de kosten van de levensbehoeften zeer hoog zijn en dat mensen te weinig weten over deze kosten tot ze er daadwerkelijk mee geconfronteerd worden. Wij komen uit een generatie waar onze ouders voor ons duur speelgoed kochten en later dure laptops onder het mom dat we die voor school nodig hebben (wat ook wel zo is). We zijn als kinderen en tieners volgens mij zo gewend geraakt aan de luxe en het 'alles hebben' dat we moeilijk nog terug kunnen gaan naar het beginnen van nul. Bovendien is de grens om geld te lenen en ALLES op krediet te kopen veel lager geworden en is het volgens mij makkelijker om je in de schulden te werken dan pakweg 20 jaar geleden. Wat ik vooral erg vind is dat jongeren vanuit hun job of omgeving toch in zekere zin sociaal verplicht zijn om een gsm te hebben, een laptop (om zeker elke 4 uur je mail en je facebook te checken), maar dat ze geen degelijk huis kunnen huren of kopen omdat al het geld op is.
Met citaat antwoorden