Enkele post bekijken
Oud 24th September 2012, 18:40
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User

Dat het aantal abortussen stijgt is toch wel verontrustend. Toen ik dit bericht vanmorgen op de radio hoorde dacht ik dat het wel over het stijgende aantal tienerzwangerschappen zou gaan. Toen de nieuwslezer zei dat het over iets oudere vrouwen ging was ik toch wel verbaasd. De leeftijdscategorie waarin de stijging te vinden is, is de leeftijd waarop de meeste vrouwen toch zwanger willen zijn.

Dat een abortus goedkoper is dan de pil nemen, een spiraaltje plaatsen of iets dergelijks, verbaast me niet. In de meeste abortuscentra wordt het grootste deel van de kosten rechtstreeks door mutualiteiten betaald. Zelf betaal je dan redelijk weinig als je bent aangesloten bij een ziekenfonds. Ik vind het echter vreemd dat vrouwen zomaar een abortus zouden plegen omdat het goedkoop is. Het is en blijft toch een keuze waar goed over nagedacht moet worden. Misschien moet er in het abortuscentrum zelf meer aandacht worden gegeven aan gesprekken met de vrouwen, voor ze deze drastische keuze nemen.

Om het stijgende aantal te linken aan vreemdelingen vind ik een beetje kortzichtig. Deze mensen mogen dan misschien niet geschoold zijn in dezelfde scholen, hun cultuur is vaak strenger. Ik denk dat ouders hier vaker hun dochters zullen verbieden het kind te laten weghalen. Ze zullen ze eerder verplichten om te trouwen. Als het vrouwen zijn van boven de 20 lijkt het me in deze culturen helemaal taboe om het kind te aborteren.
Met citaat antwoorden