Enkele post bekijken
Oud 24th September 2012, 10:58
Malou Malou is offline
Registered User

Net zoals Veronique heb ik niet veel ervaring met op kot gaan, maar mij lijkt het een heel goed idee om leegstaande grote gebouwen om te bouwen tot grote 'kot-complexen'. Zo zit je altijd samen met andere studenten, wat volgens mij tot een goede sfeer leidt.
Wel vraag ik me af wie dit alles zal coördineren, wie zal zorgen dat alles in de gebouwen in orde blijft, wie de gemeenschappelijke ruimtes komt schoonmaken, ... Waarschijnlijk zullen hier mensen voor moeten aangenomen worden zodat er constant een verantwoordelijke aanwezig is. Ik vraag me af of het dan nog mogelijk is om de prijzen van de koten nog echt laag te houden, want die mensen moeten natuurlijk ook uitbetaald worden.
Anderszijds is het natuurlijk wel goed dat er mensen constant bezig zijn met het onderhouden van het gebouw en met het toekijken of de regels van het kot worden gerespecteerd en nageleefd. Want in 'gewone' koten, zie je vaak een slecht onderhouden keuken, sanitair die niet vaak genoeg wordt schoongemaakt en veel te kleine gemeenschappelijke ruimtes. Ook de kamers zelf zijn vaak niet goed onderhouden. Dat zou je natuurlijk niet hebben als er personeel is dat toeziet dat alles goed verloopt en alles proper blijft.
Een goed initiatief volgens mij, maar net als Veronique vraag ik me af wie dit allemaal zal moeten betalen...
Met citaat antwoorden