Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st September 2012, 21:16
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik vind ook dat er meer informatie moet gegeven worden in verband met de pil. Ik weet alleen niet goed of de "pillenautomaat" voldoende is. Vanuit het onderwijs zouden hier beter informatieve dagen/momenten over gehouden worden, omdat je dan zo veel meer jeugd mobiliseert. Naast het mobiliseren van jongeren, zouden ook de ouders extra geïnformeerd moeten worden. Het zijn vaak nog de ouders die niet willen inzien dat hun kind al vroeg 'rijp' is, om het zo te stellen. Ik begrijp dat van de ouders, want het is vaak moeilijk om dit te willen geloven, want het gaat tot slot over 'je kleine meisje'. Dit terzijde is het toch belangrijk dat de ouders geïnformeerd worden, zodat zij zonder taboes hun dochter tijdig naar de dokter kunnen sturen.

De ouders zouden ook goed moeten kunnen communiceren met hun kinderen, zodat ze met alle vragen bij hen terechtkunnen. Een goede dialoog tussen moeder en dochter kan ervoor zorgen dat het kind zonder veel schaamte naar de dokter kan gestuurd worden en dat het meisje een goede pil voorgeschreven krijgt.

Tot slot: seks kan je niet verbieden, hoe jong ze er vaak aan willen beginnen. Wanneer je iets gaat verbieden, willen ze het des te meer. Daarom vind ik een goede dialoog belangrijk. Praten over 'waarom wil je vrijen?' en over anticonceptiemiddelen en mogelijke gevaren (spijt, SOA's etc.) is daarom zeker een must.
Met citaat antwoorden