Enkele post bekijken
Oud 20th September 2012, 16:30
Malou Malou is offline
Registered User

Ik ga akkoord met Charlotte en Michael. Abortus is een zeer delicaat onderwerp, er is ook een hele tijd over gegaan vooraleer dit gelegaliseerd is geweest. Hier is toen goed over nagedacht, vele aspecten zijn overwogen, en uiteindelijk is men tot de, naar mijn mening goede, beslissing gekomen dat abortussen legaal uitgevoerd mogen worden.
Dit artikel gaat natuurlijk over speciale gevallen, en het is juist voor deze gevallen dat ik het heel goed vind dat toekomstige ouders de keuze hebben om een abortus te plegen of niet. Als men voor de geboorte van een kind weet dat dat kind niet zal kunnen genieten van zijn of haar leven door beperkingen, handicaps, ziekten, of dergelijke, moet er goed worden nagedacht worden over of het wel een wijze beslissing is om dit kind te laten geboren worden. Er moet ook gekeken worden naar of de ouders wel in staat zouden zijn om goed voor hun kind te kunnen zorgen, want een gehandicapt of ziek kind opvoeden is zowel op financieel vlak als op sociaal en emotioneel vlak heel zwaar. En zonder goede opvoeding is het leven van het kind nog moeilijker.
Men spreekt hier over een vergelijking met NAZI-praktijken, maar die uitspraken zijn volgens mijn onbezonnen en ondoordacht. Het gaat hier niet om een 'perfect ras' te creeëren, het gaat hier om kinderen en ouders veel pijn te besparen.
Naar mijn mening is het heel goed dat mensen hier in de keuze hebben. Ik kan mensen die tegen abortus zijn begrijpen, maar dat is een keuze die je voor jezelf maakt. Die keuze moet je niet aan anderen opdringen.
Met citaat antwoorden