Enkele post bekijken
  #1  
Oud 19th September 2012, 12:04
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Imam dient klacht in tegen Sharia4Belgium

Na zijn publieke veroordeling van de rellen van afgelopen zaterdag in Borgerhout heeft de Antwerpse imam Nordine Taouil tientallen haat-sms'en en -telefoons van aanhangers van Sharia4Belgium ontvangen. Taouil dient een klacht in bij de politie.

"Het zijn geen letterlijke doodsbedreigingen, maar ze voelen wel zo aan", zegt de imam in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. In de berichten wordt hij er onder meer van beschuldigd een afvallige en een hypocriet te zijn.

"Brand in de hel", sluit een van de berichten af. "De mensen die dit doen, zijn zeer haatdragend", zegt Taouil. "Deze mensen zijn onopgevoed, hebben een crimineel verleden en gedragen zich helemaal niet als een moslim. Het is nu aan de politie en het gerecht om op te treden tegen deze fanatici."

Ondertussen heeft de stad Antwerpen beslist om voor vandaag een samenscholingsverbod uit te vaardigen in Borgerhout. Dit omdat er opnieuw per sms is opgeroepen tot een manifestatie tegen de anti-islamfilm 'Innocence of Muslims'.

bron: gva.be

Ik vind het positief dat dit in de actualiteit vermeld wordt omdat naar mijn gevoel heel wat mensen vanwege hun angst voor de islam haatdragend zijn. De reacties op de film voeden deze angst en haat enkel maar en uiteraard keur ook ik deze reactie niet goed maar ik vind het zeer jammer voor de anderen, zij die hun geloof delen met deze relschoppers maar absoluut niet achter hun daden staan. Zij worden weeral in een negatief daglicht gezet. Ik vind het goed dat zij nu ook van zich (durven) laten horen en ons duidelijk maken dat je mensen niet over één kam mag scheren. Hopelijk opent dit heel wat mensen hun ogen zodat men iedereen een eerlijke kans geeft. Omgaan met mensen die "anders" zijn, maakt het leven interessant; leven met angst voor "het andere" is, volgens mij, een beperking van je leven.
Met citaat antwoorden