Enkele post bekijken
Oud 19th September 2012, 11:22
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User

Ik word een beetje slechtgezind van al de heisa rond "de iPad op school".
Modernisering is iets wat je niet kan tegenhouden, je moet "meegaan met de tijd", vernieuwing is goed etc. Hiermee ben ik akkoord. Vernieuwing nu en dan is zeker geen slechte zaak, integendeel, het kan nieuwe perspectieven openen en nieuwe mogelijkheden qua lesgeven bijbrengen.
Maar om nu elk kind te verplichten een iPad te kopen.. Tja, dit vind ik wat ver gaan.
Wat is de meerwaarde van een iPad tijdens de lessen, vraag ik mij af.
Hoe gaat dit de betrokkenheid van de leerlingen beïnvloeden? In het begin is het heel tof, mogen werken met zo'n iPad, en zullen de leerlingen misschien wat meer interesse tonen in de lessen. Maar zijn ze dan geïnteresseerd in de inhoud van de lessen, of in het materiaal waarmee ze mogen werken? (Zie pdv2 ;-) ).
Ik denk dat "vernieuwingen" van dit soort op termijn meer als afleiding tijdens en belemmering voor de les zal zorgen, dan dat het een meerwaarde aan de les zal geven.
En dan zwijg ik nog over de bijkomende kosten, die veel mensen zich niet kunnen veroorloven... Op deze manier zal er ook weer een soort van discriminatie ontstaan, geloof ik.
Met citaat antwoorden